Kosten klantonderzoek

Waarom kosten klantonderzoek?

Het bestrijden van financieel-economische criminaliteit, zoals witwassen, corruptie en terrorismefinanciering is belangrijk, omdat dit soort criminaliteit het vertrouwen in het hele financiële stelsel kan ondermijnen. Financiële instellingen, waaronder Post Vermogensbeheer, hebben een poortwachtersfunctie bij het bestrijden ervan. Dit doen we door criminele geldstromen op te sporen en tegen te houden.

Zorgen voor een integere financiële dienstverlening is een topprioriteit bij Post Vermogensbeheer. Hiervoor onderzoeken we doorlopend klanten en monitoren we transacties. Deze controles worden steeds intensiever, ook qua kosten: we zetten steeds meer medewerkers en middelen voor klantonderzoek in. Dit komt deels door de wet- en regelgeving. Maar ook omdat criminelen steeds creatiever worden als het om financieel-economische criminaliteit gaat.

Doorberekening kosten klantonderzoek

We rekenen een deel van de kosten voor klantonderzoek door aan klanten. Per 1 januari 2024 brengen wij vaste kosten in rekening. De vaste kosten welke wij in rekening brengen bedragen €12,50 per kwartaal exclusief BTW per rekening. Deze kosten worden achteraf per kwartaal in rekening gebracht ten laste van uw effectenrekening.

Betaal ik de kosten per rekening?

Ja, u betaald per rekening.

Findex Vermogensbeheer maakt toch al langer kosten voor haar klantonderzoek. Waarom worden deze nu in rekening gebracht?

We hebben zo lang mogelijk gewacht met het - deels - doorberekenen van deze kosten. Maar de laatste jaren zijn de kosten voor het onderzoeken van klanten en het monitoren van transacties steeds sneller gestegen. Het is om deze reden dat we deze nu deels doorberekenen.

Kan ik nog meer van dit soort wijzigingen verwachten?

We kunnen niets zeggen over mogelijke toekomstige ontwikkelingen. Want de kosten die we op dit moment doorberekenen worden door diverse factoren bepaald.

Worden deze kosten ook bij nieuwe klanten in rekening gebracht?

Ja, de kosten voor klantonderzoek worden ook bij hen in rekening gebracht.

Ik ben het niet eens met deze wijziging. Kan ik mijn rekening opzeggen?

Ja, u kan dat bij ons kenbaar maken. Check voordat u opzegt wel eerst een aantal punten. We hopen natuurlijk wel dat u klant bij ons blijft.

Vragen?
Bel onze specialisten

0486 – 700215
Vrijblijvend afspraak maken
  • Actief vermogensbeheer
  • Uitstekende service
  • Persoonlijk en onafhankelijk advies